Far aboots ye fae? - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Inez Gelder - WaarBenJij.nu Far aboots ye fae? - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Inez Gelder - WaarBenJij.nu

Far aboots ye fae?

Blijf op de hoogte en volg Inez

03 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Daar zit je dan. Ik ben nog maar 2.5 dag in Schotland maar het voelt als een volle week! Wat is er al veel gebeurd. Op dit moment zit ik op m'n kamer met een chill muziekje op. Morgen beginnen de lessen al, dus ik ben benieuwd! Maar ik zal beginnen bij het begin..

De reis naar Aberdeen was opzich goed te doen. Ik heb zaterdagochtend vanaf Schiphol met EasyJet naar Edinburgh gevlogen en toen heb ik de trein naar Aberdeen genomen. De vlucht kon beter, ik had een claustrofobisch plekje en er was veel (heel veel) turbulentie. Ik ben niet een persoon voor vliegangst, maar dat was niet de beste vlucht die ik ooit heb gehad! Gelukkig zijn de meeste Schotten erg vriendelijk. Zo ook de medewerker bij een koffietent die met een typisch accent vroeg: Would you like some coffe dear? (yes please!)

De treinreis was goed te doen. Doordat ik van tevoren een ticket had gekocht, was het heel goedkoop! Daarnaast is het niet te vergelijken met Nederlandse treinen, het is hier veel comfortabeler. Al met al was de heenreis goed te doen. Aangekomen in Aberdeen heb ik in een hotel overnacht, om de volgende morgen naar de campus te vertrekken.

In de twee dagen dat ik hier ben heb ik mij al aardig gesetteld, maar het was best moeilijk in het begin. De campus bestaat uit meerdere (saaie) flats die vanbinnen alleen maar gangen hebben met afgesloten kamers. Er was geen duidelijke ontvangsthal of evenement. Je moest je eigen boontjes doppen. Maar met wat hulp van anderen kwam ik er wel. Dat leer je hier wel snel, contact maken met andere mensen. Nu ben ik wel tevreden met mijn plek. Mijn kamer is groter dan ik had gedacht, ik schat 12 tot 13m2. Ik zit op de tweede verdieping met mooi uitzicht. Ik zag gisteren zelfs een hert vanuit m'n raam!

Als laatste zal ik nog kort wat vertellen over vandaag. Deze ochtend was er een introductie ochtend voor alle Erasmus studenten (zoals ik) of andere internationale studenten. Dat was heel fijn! Het is toch allemaal vreemd en de begeleiders waren erg aardig. Daarnaast zijn er veel internationale studenten hier in Aberdeen, dus we zitten allemaal in hetzelfde schuitje! De rest van de dag ging vooral om het vaststellen van de vakken die ik wil volgen en het leren kennen van elkaar. Ik heb al een paar vriendinnen gemaakt, dus dat is fijn!

Al met al kunnen jullie het je dus voorstellen dat het voelt alsof ik hier al een week (of meer) ben. Ik heb jullie nog lang niet alles verteld, bijvoorbeeld hoe hard het hier waait door de zee, dat je daar waarschijnlijk dolfijnen of walvissen kunt spotten, en dat Aberdeen zijn eigen dialect heeft: Doric. De titel van dit reisverslag is geschreven in Doric. Ik zeg: google is your friend!

Liefs
Inez








  • 03 Februari 2014 - 22:56

    Janine:

    Antwoord: Ik ben een blauwvinger!
    Haha, klinkt al leuk Inez. Geniet van het opstarten en de nieuwe indrukken. :)

  • 03 Februari 2014 - 23:02

    Olga:

    Klinkt gooooed! Dinna be coorse or A'll skelp yer dowp

  • 03 Februari 2014 - 23:20

    Wilma De Weerd:

    hoi inez,
    wat leuk om jou te kunnen volgen in het buitenland.
    straks gaat het net als bij je moeder vorig jaar; we hadden toen meer contact dan gewoonlijk,
    ook een leuke manier om elkaar van een andere kant te leren kennen.
    ik vond het interessant om je belevenissen te lezen.
    en ik zie uit naar de rest!

    groetjes van [tante, alleen deze keer de toevoeging] wilma

  • 04 Februari 2014 - 22:28

    Nienke Lans:

    Hoi Inez, ik ga je zeker volgen met je , ben erg benieuwd hoe het daar is. Heel veel succes verder ! Groetjes nienke

  • 05 Februari 2014 - 11:23

    Ineke Den Engelse:

    Hoi, leuk om je zo te kunnen volgen bij je belevenissen aan de overkant!
    Heb een goede tijd! Vaya con Dios!
    Ineke

  • 06 Februari 2014 - 12:18

    Jolanda Van Gelder:

    Gaaf Inez, om dit te lezen. Het lijkt me een fantastisch gebied en een gave taal!
    Geniet ervan!
    Groetjes,
    Joalnda

  • 06 Februari 2014 - 17:21

    Oma Kanis:

    Heel leuk om zo wat van je te horen!!

    groetjes oma.

  • 09 Februari 2014 - 19:59

    Corine Schipper:

    Hoi Inez,
    Heel veel plezier in Schotland! Geniet ervan en succes met je studie daar!

    Groetjes, Corine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inez

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 2251

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 13 Juni 2014

Study abroad in Scotland

Landen bezocht: