Glen Glarioch whiskey & Irish dancing - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Inez Gelder - WaarBenJij.nu Glen Glarioch whiskey & Irish dancing - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Inez Gelder - WaarBenJij.nu

Glen Glarioch whiskey & Irish dancing

Blijf op de hoogte en volg Inez

14 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Het heeft even geduurd, maar hier is dan mijn tweede blog! Ik zag dat mijn laatste update van 3 februari is, dus ik heb wat in te halen. Hierbij dus mijn belevenissen van de afgelopen maand:

Hoe nieuw het allemaal was in het begin, zo erg ben ik hier nu alweer gewend. Wat gaat de tijd snel! De eerste week hier was leuk, maar soms ook lastig omdat je nog geen 'vaste' vriendinnen hebt gemaakt. Het is nog de tijd van kennismaken en ontdekken met wie je een klik hebt. Gelukkig zijn er veel Erasmus studenten; mensen uit Europa die hier studeren. Met een aantal van hen ben ik goede vriendinnen geworden, dus dat is leuk! In ieder geval.. de eerste week was dus even wennen. Het was al helemaal anders omdat ik voor het weekend nog terug ging naar Nederland om de bruiloft van vrienden mee te maken. Maar het was een supertoffe dag en ik was blij om Erik nog te zien :)

Teruggekomen in Schotland was ik eigenlijk snel weer gewend. Ik heb maar heel weinig les per week (3 uur) dus dat is super chill! Dit komt omdat ik daarnaast een scriptie schrijf en nog een vak volg dat alleen uit zelfstudie bestaat. Maakt u dus geen zorgen: ik heb genoeg huiswerk. Het voordeel is wel dat ik mijn eigen tijd kan invullen. Overdag ben ik vooral bezig met school, of Skype ik met vrienden en familie. 's Avonds is er soms een feestje of hebben we met wat vriendinnen een filmavond. Super gezellig dus!

De vierde week was heel speciaal: Mariët en Wim kwamen naar Aberdeen en in het weekend zou ik naar een Schots Dansfestival gaan! Jullie hebben vast al foto's op facebook gezien, maar voor de duidelijkheid: het was heel leuk! Samen hebben we Aberdeen nog meer verkend en het mooie Dunnotar Castle bezocht in Stonehaven. (ps. het is het kasteel op het plaatje links) Helaas moesten we op donderdagavond alweer afscheid nemen, maar het was heel fijn om even een stukje thuis te hebben hier in Aberdeen :)

Veel tijd om bij te komen had ik niet, want die vrijdagavond ging ik al met een stel vriendinnen naar het Dansfestival in Edinburgh! Wat was dat een leuk én vermoeiend weekend. We hebben veel volkse dansen gedanst, gelopen door Edinburgh en geslapen op de grond in een sportzaal. Conclusie: Edingburgh is héél mooi en ik vind Iers dansen leuker dan Schots dansen.

De weken daarna leken eigenlijk vrij veel op het studentenleven in Groningen. Ook hier moet ik doordeweeks (hard) studeren en is het niet altijd lekker weer. Toch is het wel heel leuk om samen met vriendinnen Aberdeen en Schotland te verkennen. We zijn dan ook afgelopen weekend naar een Whiskey brouwerij geweest! De naam was Glen Glarioch, maar in het dialect spreek je het uit als Glen Garee. Het was heel interessant om het proces te volgen hoe Whiskey gemaakt wordt. Op het einde mochten we verschillende soorten proeven. De lekkerste whiskey (naar mijn mening) was die van 48%. Hier heb ik ook wat van gekocht, dus wie weet proef je er nog wat van als ik terug ben. Ik heb onder andere ook een whiskey van ongeveer 70% geproefd, dat was gewoon puur alcohol! Maar wel lekker opzich. Daarna hebben we in het dorpje heerlijk gegeten bij de Chinees en zijn we weer teruggegaan naar Aberdeen.

De zondag ben ik voor de tweede keer naar de kerk geweest, naar the Hebron Evangelical Church. Het is een kleine maar levende gemeente met jong en oud. Heel leuk om een preek in het Schots te horen :) Verder ook goed om samen met andere christenen te zijn! Ik zal daar zeker nog vaker naartoe gaan de komende tijd.
Maandagavond hadden we een carnaval party; beetje verlaat en iets anders dan de zondagindeling. Toch was het een leuk feestje, met zelfs Nederlands bier: Grolsch! Het vreemde is alleen dat ze hier andere tijden hebben met uitgaan. In Nederland zou je rond 11/12 uur naar de stad gaan (of nog later) en je duikt rond 5,6 uur je bed weer in. De kroegen hier sluiten hun deuren al om 2 uur! Achja, ben je wat wakkerder de volgende dag.

Het weer is hier middelmatig, afgelopen weken hadden we best zonnige dagen. Grotendeels is het helaas bewolkt, wat niet eens normaal is voor Aberdeen. Ik hoor dat het hier normaal is om veel zonnige dagen te hebben vanwege de ligging en het zeeklimaat. Nou zon, kom maar op :)

Al met al waren de afgelopen weken rustig, met af en toe leuke uitstapjes. Ik kijk erg uit naar de vakantie: dan gaan Erik en ik hiken in de highlands en daarna komen m'n ouders hier nog voor een paar dagen. Ik hoop dat ik dan wat meer van Schotland kan zien!

Tot zover deze update, ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen :)

Liefs,
Inez

  • 16 Maart 2014 - 08:02

    Henri Van Gelder:

    Hey schat,

    Mooi verslag van, zo te lezen een erg leuke tijd. Ik had dat al wel van je gehoord via skype. Maar om het te lezen is ook erg leuk.
    Ik zie uit naar ons bezoek over enkele weken.
    liefs, pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inez

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 2249

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 13 Juni 2014

Study abroad in Scotland

Landen bezocht: